selamat datang ke http://akumilikdea.blogspot.com,sudi-2 la follow ye..terima kaseh :)

19 Disember 2011

keja lepak DAN songlap !

assalamuailaikum

hey eberibadi hak3, lama x hapdet padahal banyak ja masa dan banyak ja ceritera aku,hehehe bila dok belek belek belog ni tegok kat follower dah seratus kot!! gila kentang!! (baru seratus dah gelabah)
kesah lak aku korang nak cakap pa..muahaha AKU BERBANGGA OKE !? ada gak yang sudi follow belog terbiar aku ni..hahaha KAU ADA ??? muahaha (kejam).. aku hapdet ni nak cita  ni, 2hari lepas kalu x silap aku,aku kuar dari awl pagi sampai ke patang, mula-2 peg cari KEJA nan kawan aku ni (niena) nama nya.. dah siap semua, rasa awal lagi plak nak balik rumah,peg LEPAK kat tmn jubli plak, kami dok la sembang situ kuarkan cita zaman-2 sekola dulu,huhuhu.. bila hari semakin panas rasa nak hijrah tmpat lain, kami berhijrah lah ke CS,round punya round, terpikir cita SONGLAP, kami buat keputusan nak tgk cita songlap sebab aku teringin nak tengok wayang..(selama 19tahun aku hidup x penah aku jejak dalam panggung wayang) hahahaha..kami beli tiket,dan masih byk waktu lg kami peg merayau cari tmpat untuk makan sebab masing-2 lom makan, oleh kerana bajet x cun kami makan pon berkongsi..hahaha (yela masing-2 dibekalkan 20hengget dan nak berjimat,kami guna 10hengget jela)..

oke dah abeh cita panjang kan?? hahaha.. songlap cita pertama aku tgk kat pawagam sebenarnya aku agak malu la, sebab dah besar baru mengalami pengalaman ni, susah wehh.. jadi cm owg bodoh! x tau apa-2, macam-2 terjadi kot, cari tmpt duduk dalam tuh x jmpa la.. terpilih tmpat untuk couple la.. jadi x selesa la pulak,haha malu-2.. huhuhu



                      tiket ni aku nak simpan wat kenangan..hahaha,

oke.. SEKIAN :)
sudikan lah diri mengomen ye ^_^v

20 Oktober 2011

aku rajin . . . .

assalamuailaikum  
aku rajin gila hari ni.. asyik terjah dan tinggalkan kumen at  belog orang je.. mesti mereka-2 toh menyampah tgk kumen aku an HAHA.. apa pon xbleh, TAPI KAN aku masih malas nak hapdet belog (eh sekarang  bukan aku hapdet ke?) *oke fine..aku mereng ! HAHA.. entah papa an ??
abaikan kalau x suka,
sapa suruh baca,
*da macam pantun.. muahaha..sebelom aku bebel ag panjang macam karangan sekolah menengah aku nak cakap.. BYE . . muahaha



                                       hati manyak senang..xtau pasai pa :)

oke.SEKIAN :p
sudikan lah diri mengomen ye ^_^v

17 Oktober 2011

kalau blog buleh bejalan ? ?

assalamuailaikum :)

tetiba terpikiaq benda ni, kalau lah belog aku leh berjalan mesti  dia jalan berat sebelah.. HAHA sebab aku guna sebelah kanan ja letak segala-2nya..cer pandang sebelah kanan t0o.. ha nampak kan ?? mseti hudush cara dia jalan..muahaha.. #gila sat... aku semenjak dua menjak ni suka bayangkan menda pelik-2.. apa tandanya ek?? muahaha.. lama gilak x hapdet belog ni an..xdak idea k0t ! BLURR memanjang . . xtaw pasai pa.. apa-2 pon.. aku suka berbelog ! !  muaxx untok belog hudus kuuh !
                         teng incek google

sudikan lah diri mengomen ye ^_^v

14 Oktober 2011

◕‿◕ rindu ucuk saya ◕‿-


aku rindu kamu la ucuk.. :( ari t0o mama kamu cakap nak balik ari kamis.. tapi kamu x cehat pulak.. cian kamu.. dumam + sakit mulut an.. alo0lo0ooo.. sayang ucuk tau! huhuhu.. ecok (14oct'11') ucuk  balik an x saba kot nak tunggu kepulangan ucuk ! ni ucuk da cehat an.. cik tunggu ucuk tau.. :)) shuke2! 
 
               ucuk aku yang tercinta ! (anak kakak aku)
sudikan lah diri mengomen ye ^_^v

28 September 2011

❤ yaya a.k.a peah ❤

assalamuailaikum..

oke.. na ckp pasal cerita yaya.. ala cerita SOFFIYA kat tv3 toh la.. *promot jup.. muahaha, oke, memang cerita ni dah lama start kan.. siyes aku cakap baru dua hari aku tengok cerita ni dari mula-2 start sampai habes.. sebelum ni tengok cerita t0o x best sangat, sebab agak boring.. tapi sejak kemunculan hero cerita t0o aku tunggu sampai abeh wehh... muahaha *mud merenyam dah mai dah.. HAHA, cerita t0o dah semakin best, banyak conflik yang dah berlaku..

 
                         ni la hero cerita t0o.. shuke tgk beliau senyum... aww~ muahaha...

t0o ja kot aku na bagi tau.. oke,SEKIAN

sudikan lah diri mengomen ye ^_^v

22 September 2011

merdekaraya (!)

assalamuailaikum . . .


oke... sejak abeh sekola.. aku x penah p sambutan raya . .dulu time sekola ada la, kena pakai baju raya, ada jamuan raya kat sekola.. syok o0ooo sambut raya dengan kawan-2, siyes rind0o time t0o  huk-3 T.T ... erk~tapi kenangan t0o timbul balik tadi masa aku p jamuan raya anak sedara aku di tadika kemas.. walaupun x ada rakan sebaya *macek-2 ramai la.. dah ank depa sekola situ,
tapi aku seronok tengok telatah kanak-2 tersebut . . ada pertandingan mewarna, yang best nya mak-2 je tolong warnakan . . muahaha *aku termasuk sekali oke ! hahaha
ni ada beberapa keping gambar di hari tersebut..



dengan tekun nye muhammad adam ni menconteng lukisan nya . . muahaha




muka seposen bila disuruh conteng dengan kemas.. hak3





ni la hasil nya lukisan yang diconteng kan oleh muhammad adam.. sangat-2 comot..







selepas tinggal hanya beberapa minit lukisan tersebut diambil alih oleh aku dah mak beliau..muahaha, *cuma menerang kan apa yang patut ja.. gambar tersebut x dapat disiarkan kerana masalah taknikal.. *terlupa amik gambar sebenarnya!ngahaha..selepas sesi contengan abeh, kami menjamu selera,selepas menjamu selera aku kena balik untuk urus kan anak kakak aku yang sekola petang.. so segala gambar tak sempat diambil..ngeee~
dan adam mendapat saguhati sahaja!
sese boring muncul ketika di rumah.. dah adam telah mempamirkan sifat gedik nya yang dapat diambil
oleh aku..

   


iklan ubat gigi sebentar..muahaha

                                   













                                   sifat gedik beliau x dapat dibendung..
       


      kungfu katanya.. *siyes aku xtaw gaya apa!

                       ni gaya BLUR beliau!bhahaha..


dan akhir sekali SEKIAN !
sudikan lah diri mengomen ye ^_^v

07 September 2011

dapat bf baru !!

assalamuailaikum..
ngeeee~ bahagia dunia ni bila dapat bersama awk wahai bf ku yang canggih.. dah lama aku idam kan bf yang canggih..akhirnya kau menjadi milik aku gak! percaya lah wahai bf ku.. aku amat sayangkan kau! jangan wt perangai tau! eh3.. hampa semua nak tgk bf baru aku dak?hak3.. *berbangga sat dengan bf baru..
erk~ na tengok?? apa?? x mau tgk?? arhh !! kesah lak aku hampa nak tgk ka xmau.. aku nak tunjuk gak..muahaha, ni ha bf baru aku..

              *tengkiu encik google simpan gambar bf saya.. muahaha

haaaa... itulah bf baru aku.. canggih an..ngahaha...aku akan selalu bersamamu la..selagi kau x buat perangai dengan aku, selagi kau x menyusah kan aku, aku akan selalu bersama kau! ingat kata kata aku ni tau! hak3 kau jangan merangam cam bf lama aku tau! kalau kau meragam! aku cari bf baru lagi.. ngahaha *bajet je*
bf lama aku dah lama kot buat hal dengan aku, aku betul2 hangen la dengan dia.. to yang cari bf baru!
tapi sejak aku ada bf baru ni dia gedik2 baik dengan aku..s0o sekarang bf lame dengan bf baru bermadu lah.. muahaha.. tapi bf lama aku x secanggih bf baru ni.. bf lama aku byk berjasa, bila aku hangen selalu dia jd mangsa aku.. dapat la dia rasa keras nya dinding!muahaha aku ttp sayang bf lama aku.. *untuk lps geram ja...
ni la bf lama aku.. comeii oiii
                                *en google gak

oke lah.. sekarang aku sayang kalian berdua!! muahaha.. SEKIAN
sudikan lah diri mengomen ye ^_^v

19 April 2011

K . A . C . I .W . A .

assalamuailaikum . .
lama suda saia x 'servis' ini blog, otak bekarat dan x dpt berfungsi,
sekarang ati lak saked !! arghhhhh !!! tension2 teramat tension
kenapa ka??? ini semua garagara mintak keja x dpt!! da t0o satu hal.. xpala dah xdak rezeki ,yang paling angin ni kt KAWAN saia sowg ni,leh lak dia na perli perli aku..
aku bawak kau p minta kja sekali pon dah ckop bagus KAWAN..siap suruh kaka aku rekemen kan kau sekali,kau dengan xtau papa kau ikot ja, tibatiba kau dpt keja t0o, aku gak melepas! xpa.. rezeki kau!
aduhai !! sedeh kot, inat kan dpt la semangat dari kau, ni x!? patah kan semangat owg lak.. cakap terima kaseh pon x kat aku..aduhai.. naseb aku la kan.. aku buat baek kt kau,kau balas cmni.. xpa la KAWAN..ni hari kau..
pape pon, iloveu MAMA!! mama la pemberi kaunseling yang terhebat di dunia!!!
yelakan ma kan. da rezeki dia,na buat cmna kan, kalau to0 kedai kita xpa la kan.. ni kedai owg.. biaq la, sabo jela =.='

psttt : pada sapa sapa yang kenal saia..  jgn na kecoh kecoh..

                        *google punye gamba
sudikan lah diri mengomen ye ^_^v

13 Februari 2011

percaya atau tidak??

assalamuailaikum..
cihat semua bw sekalian?? (bajet da bw,sedar la oii..blog kau ni boring amat seyh! sape pn x sudi na bw blog kaw..hahahaha) x kesa la ada ka x da yang penting saia doakan semua nya sihat, oke berbalik pada entry ni.. anda percaya atau tidak dalam dunia yang serba moden niy masih ada manusia yang x penah tengok wayang!
salah seorang nya adalah saia..hahaha (jakun gila saia).. ada orang kata, < ala, xpenah masok la da muda lagi > eh muda ke?? helooo!! saia da 19tahun oke! tapi xpenah masok/ jejak kaki kt panggung wayang t0o.. membemembe saia yang sebaya/muda pada saia dah naik jemu tengok wayang kn.. tapi saia?? (xdpt na nolong) hahaha..
ada apa ek kat panggung wayang t0o??cmna suasana kt dalam t0o??
besh x??  (tudia dasyat gila saia..tersangat peqak) haha

napa x penah masok?? meh na abaq mama saia seorang yang tersangat lah jaga anak anak nya sehingga saia x mampu bergerak sendiri.. (bukan sebab cacat/xleh jalan).. ini kerana sejak kecil saia na kuar manamana mesti bersama abg atau kakak saia sendiri (bukan angkat2 tau) hehehe..
tetapi semua nya berubah sejak adanya moto sendiri..
baru lah merasa nikmat kuar dengan kawankawan..
tapi t0o pon kuar dekatdekat ja..


terpikirpikir gak,maseh wujudkah orang cam saia niy?? saia ja kot kn.. haha,
apaapa pon saia hepy ngan hidop saia.. ngee~
sudikan lah diri mengomen ye ^_^v

saia ketinggalan >.

assalamuailaikum..
hmm.. napa saia cakap saia ketinggalan?? mukan ketinggalan bas tau.. tidak sama sekali..huhuhu, biasa la rutin harian saia bukak utube dengar lagu..belek punya belek terjumpa lagu aishiteru dengar lagu t0o pon yang 
najwalatif   nyanyi .. sumpah!! selama niy bukak utube X PERNAH DENGAR LAGU NIY . . =.=' padahal lagu niy wujud tahun lepas kalau x silap bulan julai.. ish3!! terok nye saia.. nampak sangat x ikot perkembangan kan..haha lagu asal dari band indon kot zivilia namanya.. petama kali dengar mmg dah jatoh hati la ngan lagu niy.. besh sesangat!! aihiteru t0o maksudnye menunggu ouh..
na dengar gak kew?? muley je meh dengar kt sini, niy penyanyi asal nye tekan SINI ..
ni yang najwalatif cover tekan SINI.. oke! t0o je la kot.. enjoy yaw


sudikan lah diri mengomen ye ^_^v

12 Februari 2011

kebersihan

assalamuailaikum..
tadi saia usya utube.. terjumpa satu video tentang kebersihan, mmg kita dinasihat/disaran kan jaga kerbesihan,semua tau kn buang sampah meratarata akan didenda.. tapi kita niy walau pon tau benda t0o salah, kita buat gak kan, contoh nya pemandu kenderaan,makan ja buang kot tingkap kereta.tapi x semua la kan,sesetengah ja.. apa salah nya simpan dalam plastik ka apa2 dulu kan,nanti behenti kat manamana buang la kan,betoi dak wahai pemandupemandu dan penumpang kereta sekalian..
yang paling ketara buang sampah to0 lelaki yang isap rokok, oke! kalau mereka isap rokok time jejalan ngan awek, xkan meraka nak tinggal kan awek mereka dan pergi cari tong sampah.. x kan mereka na wat cm t0o.. x kan??? memang x semua yang buang pumtum (betoi ka dak niy) rokok t0o meratarata tapi kebanyakkan nya la..
yang pompuan plak dengan tisu nya.. sat peloh sana sat peloh sini.. make up cair la apa la.. pas guna tisu t0o ikot suka ja na buang kt mana.. apa salah nya simpan dlm handbag yang besar t0o dulu, jmpa tong sampah buang la suma yang na buang.. buang pumtum  rokok dengan tisu kira sampah ka??
YAA !! benda t0o pon kira sampah sebab benda t0o kita nampak!! oke dah la kot sampai sini!! disini ada video yang saia tengok tadi.. best la gak.. kalau kita x jaga kebersihan,sapa lagi nak jaga kan..




ni la video yang saia maksudkan :)


                                                   *mintak pinjam ye incek google
sudikan lah diri mengomen ye ^_^v

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...